If I were a boy 假如我是男生

女:Intimacy 親密
男:Honesty誠信
女:Commitment承諾

女: You  你
男: Me  我
女: US  我們


If I were a boy
假如我是男生
even just for a day
就算一天也好
I'd roll out of bed in the morning
早上摔到床下而醒來
and throw on what I wanted and go
丟下被單就準備出門
Drink beer with the guys
盡情與朋友買醉
and chase after girls
肆無忌憚地搭訕美眉
I'd kick it with who I wanted
常常逞一時之快
and I'd never get confronted for it
從來都不想後果
cause they stick up to me
因為死黨總會挺我


If I were a boy
假如我是個男生
I think I could understand
我想我終能理解
How it feels to love a girl
男人如何看待他愛的女孩
I swear I'd be a better man
我發誓我會對待她更好更多
I'd listen to her
會傾聽她心聲
Cause I know how it hurts
因為我知道那有多傷
When you lose the one you wanted
當你失去摯愛
Cause he's taking you for granted
只因他當你是理所當然
And everything you had got destroyed
你的世界就此粉碎崩壞


If I were a boy
假如我是個男生
I would turn off my phone
我會突然音訊全無
Tell everyone it's broken
告訴大家只是手機壞了
so they'd think that I was sleeping alone
他們就不會過問昨晚我在那過夜
I’d put myself first
我會先想到自己
and make the rules as I go
編造對自己有利的立場
Cause I know that she’ll be faithful,
因為我知道會有人忠貞不二的
waiting for me to come home, to come home.
再等著我回家 等我回家

(Chorus)

It's a little too late for you to come back
已為時已晚  當你想要挽回
Say it's just a mistake,
說只是男人都會犯的錯
think i'd forgive you like that
我會像往常一樣原諒你
If you thought I would wait for you
如果你還以為我對你還存希望
you thought wrooong
那你真的大錯特錯

男: You know…when you act like that!
      妳知道嗎…妳剛才那種行為讓我很難看
I think you don’t realize how it makes me look… or feel
我覺得妳一點也不顧及我的感受跟心情

女: Act like what?
      我作了什麼?
     Why are you so jealous?
    你在吃什麼飛醋?
    It’s not like I’m sleeping with the guys?!
    我又不是跟野男人睡過

男: What?
      妳再說一次?
女: What?
      怎樣?

男: I said yo..why are you so jealous?
   我說...嗯.,妳不必吃這個飛醋嗎?
    It aint  like I’m sleeping with the girls?
   這又不像我跟誰上床這麼嚴重


But you're just a boy
但你只是個男生
You don't understand
你都不了解
and you don't understand, ohhhh
我想你永遠不會了解
How it feels to love a girl
如何看待你愛的女孩
Someday you wish you were a better man
曾幾何時你發誓會真心待她
You don't listen to her
卻不傾聽她的心聲
You don't care how it hurts
不在乎她被你傷多重
Until you lose the one you wanted
直到 失去你摯愛的她
Cause you're taking her for granted
因為你都視為她是理所當然
And everything you had got destroyed
這一切都是你造成
But you're just a boy
就因為 你終究只是個男孩

arrow
arrow
    全站熱搜

    aaa841 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()